Păcănele

spectacol de teatru — 26.10.2024 16:00

MegaWin, un operator de jocuri de noroc, își propune să atragă un segment de public neexplorat până acum - femeile - printr-o campanie de marketing special concepută pentru luna martie, “luna femeii”.
Pentru Luiza, patroana agenției BrightSpark, Dana, expertă în publicitate, și Ana, o tânără aspirantă, MegaWin e marea șansă de a-și consolida micul startup.
Printre discuții aprinse despre empowerment și feminism, o colaboratoare cu Carina, influencer de succes și creatoare de comunități online, și o perspectivă neașteptată, campania promite o “comunitate care inspiră”.
Pentru cele 3 femei, succesul ei reprezintă linia subțire dintre triumf și colaps.

Cu: Andreea Bolovan, Alina Mișoc, Denisa Tudora, Cristina Bordeanu
De: Ioana Sileanu
Regia: Mihai Lukács
Scenografie & costume: Oana Maria Pop
Light design: Cătălin Filip
Muzică: Emil Gherasim
Traducere în maghiară: Seprődi Attila
Producători: Reciproca și Fundația Tranzit

Bilete:
online: https://eventbook.ro/theater/bilete-pacanele
la fața locului în ziua spectacolului, în limita locurilor disponibile, cu plata posibilă doar în numerar.
Puteți să susțineți Casa Tranzit pe platforma Patreon: patreon.com/TranzitHouse.

„Păcănele” explorează, cu sarcasm și umor negru, modul în care industria jocurilor de noroc încearcă, prin campanii targetate, să atragă publicul feminin sub pretextul feminismului.
Spectacolul transpune în ficțiune campanii reale, dezvăluind mecanismele subtile și manipulatoare prin care companiile încearcă să transforme „empowerment-ul” într-un instrument de captare a unei clientele profitabile.
În ultimii ani, am asistat la o creștere a campaniilor și strategiilor de marketing ale marilor companii de jocuri de noroc care vizează atragerea femeilor în cazino.
Aceste campanii se folosesc de mesaje și valori feministe, încercând să asocieze puterea de decizie și independența financiară a femeilor cu jocurile de noroc, care de fapt provoacă adesea dependență și vulnerabilizează, crescând riscul de sărăcie și de excluziune socială.
Prin apelul la „crearea unei comunități”, se urmărește, în mod manipulator și imoral, formarea unei clientele loiale, de pe urma căreia operatorii de jocuri de noroc își generează profitul.

Mai multe despre campaniile și materialele care au inspirat textul:
🔵 „Spune-mi doamna” - Spot Fortuna x Naționala de Fotbal Feminin: https://www.youtube.com/watch?v=lHgkbec-yUI și „Non stress test”, Elena Vlădăreanu, Casa de Pariuri Literare, 2016
🔵 Comunicat de presă FRF: Implicare puternică în susținerea fotbalului feminin: Fortuna devine sponsor oficial și promotor al performanțelor Naționalei | Federația Română de Fotbal (frf.ro)
🔵 Episod Silviu Faiar, vlogger și streamer, despre podcastul LuckyLadies: https://www.youtube.com/watch?v=dsDneWA3t7M
🔵 Articol PressOne: „Păcănele” învelite în feminism, cadoul industriei pentru românce în luna martie. https://pressone.ro/pacanele-invelite-in-feminism-cadoul
🔵 Cum a venit ideea păcănelei feministe? Marketing și pentru femei / Episod Ancussa, vlogger și streamer: https://www.youtube.com/watch?v=kft72NypEDI
🔵 Documentar Vlad Borla: https://www.youtube.com/watch?v=jCbf8QRxPHE


Proiect cultural co-finanţat de Administraţia Fondului Cultural Naţional (AFCN) și Consiliul Județean Cluj.

Proiectul nu reprezintă în mod necesar poziţia Administrației Fondului Cultural Național și a Consiliului Județean Cluj. AFCN și CJC nu sunt responsabili de conținutul proiectului sau de modul în care rezultatele proiectului pot fi folosite. Acestea sunt în întregime responsabilitatea beneficiarului finanțării.